20. 5. 2019–24. 5. 2019, Michal Šafránek Škola

Do školy na kole

Tento týden jsme pojmenovali po květnové výzvě, která má za cíl, aby lidé více přemýšleli, jak volba jejich dopravního prostředku ovlivňuje prostředí jejich měst, venkova, přírody. A co můžou udělat proto, aby prostředí kolem nás bylo příjemné a zdravé - třeba jet do práce/školy na kole! Zažili jsme ranní i odpolední cestu do školy na kole z Trutnova i Rtyně neb květnovou výzvu svou cestou do školy podpořila většina mravenčích školáků. Venkovní den jsme tento týden přesunuli na pondělí, abychom mohli v Trutnově shlédnout divadélko, ve kterém účinkoval Šíma. Perfektně jsme se bavili s čerty ve hře “Když makovice zrály…” Také jsme tematicky pozorovali dopravu, rozdělili jsme se na čtyři skupinky, každá pozorovala a sčítala provoz na jiném místě v centru Trutnova: u nádraží na straně kolejí i u silnice nebo na autobusovém nádraží. Přemýšleli jsme následně o výsledcích, kolik aut projelo, kolik autobusů přijelo nebo kolik vlaků odjelo.. a kolik přepravily cestujících? Co nám tato doprava přináší, co nám bere? Autobusem jsme se také dopravili do trutnovského Horního Starého Města a poznávali jsme knížky tamní knihovny. Do dopravy se školáci ponořili i v rámci angličtiny: “mean of transport and preposition, direction”. V matematice potom násobili kolik kol mají auta na parkovišti nebo třeba s různými dopravními prostředky procvičovali zlomky. Při tělocviku si zase zkusili jízdu zručnosti - přejet prkno, hodit míček, projet slalom či sjet prudký kopec, každý tak, jak zvládne. Jemná zručnost se nám hodila také při vystřihování a lepení papírových dopravních modelů, během chvíle nám po třídách jezdili auta, busy, náklaďáky, ale i hasiči :-)